سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در ادب نفست این بس که واگذارى ، آنچه را از جز خود ناپسند شمارى . [نهج البلاغه]

تقدیم به ایرانیان طرفدار محبت و دوستی

جام‌جم آنلاین: یک شرکت اسباب‌بازی سازی‌ایتالیایی با ساختن مدل‌های اسباب‌بازی دو بمب اتمی که بر فراز شهرهای هیروشیما و ناکازاکی فرود آمد جنجال‌آفرین شد.
به گزارش آنانوا ، شرکت بروم Brumm پس از ساختن مدل‌های اسباب‌بازی دو بمب اتمی «مرد چاق» و «پسر کوچک» آنها را در نمایشگاه اسباب‌بازی نورمبرگ عرضه کرده است. قیمت هر کدام از این بمب‌های اسباب‌بازی 6 پوند است.
منتقدان این اقدام می‌گویند بمب اتم چندان برای تبدیل شدن به اسباب‌بازی مناسب نیست و می‌تواند تاثیرات منفی زیادی روی بچه‌ها داشته باشد.
اما سخنگوی شرکت بروم معتقد است این مدل‌ها می‌توانند در نوبه خود به جلوگیری از یک جنگ هسته‌ای احتمالی کمک کنند. بیش از 350 هزار ژاپنی پس از بمباران هسته‌ای این کشور توسط امریکا کشته شدند.
دو بمب اتمی که امریکا بر فراز هیروشیما و ناکازاکی رها کرد «مرد چاق» و «پسر کوچک» نام داشتند.



002 ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 8:16 عصر

رییس انجمن دندانپزشکی ایران هشدار داد: بیماری‌های لثه (پریودنتال) خطر گرفتگی عروق قلب را در افراد افزایش می‌دهد که این امر لزوم توجه به سلامت دهان و دندان را بیش از پیش ضروری می‌سازد.

دکتر “علی یزدانی” در جریان برپایی کنگره سالیانه انجمن دندانپزشکی ایران با بیان این مطلب افزود: ناراحتی‌های لثه (انساج نگهدارنده دندان) سبب افزایش کلسترول زیان آور (‪ (LDL‬می‌شود که این مساله خطر گرفتگی عروق قلب را افزایش می‌دهد.

وی گفت:ادامه مطلب...


002 ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 8:13 عصر

علی لاریجانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران اجرای دور بعدی گفت‌وگوها میان تهران و واشنگتن درباره مساله عراق ‌را منوط به ارزیابی دوراول این گفت ‌وگوها که در هفتم خرداد ماه برگزار شد، دانست.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، لاریجانی روز سه‌شنبه پس از دیدار با "برهم صالح" معاون نخست وزیر عراق در جمع خبرنگاران گفت که هدف از انجام گفت‌وگوها میان ایران و آمریکا در مورد موضوع عراق "شوی" رسانه‌ای نیست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد که گفت وگوها پروسه دیپلماسی و منطق خاص خود را دارد.

وی اظهار داشت: باید نتایج گفت‌وگوهای دور اول بررسی شود سپس گام بعدی را برداریم.

لاریجانی درعین حال گفت: ما اکنون در حال بررسی نتایج دوراول گفت‌وگوها هستیم. ادامه مطلب...


002 ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 12:1 عصر

ADSL
با اختراع تلفن نقش مهم مخابرات  در برقرای ارتباط بین انسانها مشخص شد . پساز به مرور زمان سرویس های ویژه ای روی تلفن قرار داده شد از جمله سرویسی که شماره تلفن شخص تماس گیرنده را روی تلفن شما نمایش دهد
نامیدند که شما می توانید با تمامی TCP/IP اما در این ارتباط حداکثر انفر می توانست با 7 نفر از سرویس هایی چون ویدئو کنفرانس با یکدیگر مکالمه کنند در نتیجه رو به عرصه دیجیتال و استفاده از کامپیوتر در شبکه برای ارتباط برقرار کردن که قانون ارتباطی شبکه را
ها ارتباط برقرار کنید که در شبکه به صورت 4 عدد سه رقمی بین 0 تا 255 تعریف شده و بین آنهانقطه قرار دارد ؛ تعریفIP
 محسوب می شوند . بحث در مورد نحوه برقرای ارتباط شما در شبکه اینترنت و چگونگی پیشرفت سرویس های پرسرعت در عرصه برقرای ارتباط رادر مطالب روزهای آینده انشاءالله بیان می نماییم


002 ::: چهارشنبه 86/3/23::: ساعت 2:46 عصر

کتابخانه دیجیتالی شهر الکترونیکی قرآن با بیش از 1800 کتاب و مقاله قرآنی آماده استفاده کاربران اینترنت و وبلاگ‌نویسان قرآنی است.

به گزارش دایرکتوری وبلاگ‌های قرآنی، «نسرین شکیبایی»، مسؤول کتابخانه دیجیتال شهر قرآن با بیان این نکته که وبلاگ‌نویسان قرآنی برای تهیه محتوای وبلاگ خود نیاز به منابع معتبر قرآنی دارند، گفت: این کتابخانه آمادگی ارائه‌ی خدمات محتوایی به وبلاگ‌نویسان را داراست.
وی درباره‌ی تعداد، تنوع و موضوعات کتب موجود در این کتابخانه دیجیتال تصریح کرد: این کتابخانه بیش از 1800 کتاب و مقالات معتبر در موضوعات علوم قرآنی، علوم حدیث، تاریخ، سیره اهل‌بیت، اخلاق، فرهنگ، ادب، فقه، اصول، احکام، فلسفه، کلام، عقاید، ادیان، تراجم و اعلام را در خود جای داده و به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی قابل دسترس علاقمندان و پژوهشگران است.
شکیبایی در پایان خاطرنشان کرد: این کتابخانه برای بالاتر بردن هر چه بیشتر کیفیت ارائه‌ی محتوای خود در حال بررسی و بازبینی است

 




002 ::: دوشنبه 86/3/21::: ساعت 7:4 عصر

نرخ های جدید انواع دیه در سال 86. (ایران)
 
• دیه کامل وقطع ۱۰انگشت دو دست ودوپا، قطع تمام نخاع، هردوچشم و دیه جنین پسر که روح در آن پیدا شده ۳۵ میلیون تومان.
• دیه قطع دست، قطع هرکدام از پاها و دیه جنین دختر۱۷‎/۵میلیون وشکستن استخوان هر عضو بدن ۷ میلیون تومان دیه جنایت به بدن انسان.
 
سیدمسعود اعتماد، مددکار اجتماعى و مسئول اجرایى ستاد دیه استان تهران در یک طرح تحقیقاتى ارزش ریالى دیه که بر اثر یک حادثه براى انسانى رخ مى دهد را براساس نرخ ریالى ۱۰۰ نفر شتر که کم ترین نرخ ریالى پرداختى دیه محسوب مى شود محاسبه و مشخص کرده است.
الف ـ دیه جراحت که به سر و صورت وارد مى شود بدین شرح است:ادامه مطلب...


002 ::: دوشنبه 86/3/21::: ساعت 6:41 عصر

همچنان منتظر گونو باشید
 
     
  
فجایع - گروه دانش:
گونو پس از برجاگذاشتن خسارات مالی فراوان به یک سیستم کم‌فشار تغییر ماهیت داد و ایران را به مقصد کشمیر ترک کرد.

کارشناسان براین باورند که اگرچه بروز این توفان در کشور ما یک پدیده نادر و بی‌نظیر بوده است اما از این پس باید چشم به راه این میهمان ناخوانده باشیم و برای مقابله با آن از آمادگی کافی بهره‌مند شویم چراکه مسلما این آخرین حضور گونو در ایران نبوده است.

دکتر عزیزی معاون پژوهشی دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران، در این زمینه به همشهری می‌گوید: از نظر کلی برای مناطقی مانند ایران وقوع این پدیده بسیار نادر است چون موقعیت کشور ما و آرایش خشکی‌ها در این منطقه به سادگی اجازه ایجاد چنین سیستمی را نمی‌دهد اما با توجه به تغییرات اقلیمی و گرم شدن کره زمین امکان تکرار این پدیده به هیچ وجه منتفی نیست هرچند در حال حاضر پیش‌بینی مسیر چنین توفانهایی برای مقابله با آثار مخربشان از اهمیت بسزایی برخوردار است.ادامه مطلب...


002 ::: دوشنبه 86/3/21::: ساعت 6:33 عصر

* برای گرفتن عکس از فیلم نیاز به نرم افزار پیچیده نیست با آوردن فیلم در

 

Media Player و فشار دادن دکمه  ctrl-i  از آن قسمت فیلم عکس می گیرد .

 

*در search google به زبان انگلیسی در گزینه more اگر photo را انتخاب کرده  آلبوم عکس را درباره موضوع

 

مورد نظر آورده که از image هم کامل تر و دقیق تر است .

 

* اگر می خواهید از نرم افزاری استفاده کنید که از آن برای  ضبط صدا و فیلم و این گونه کارها استفاده کنید می توانید از

 

Adob audition استفاده کنید و اگر کارتان تخصصی نیست از    move maker که در فایل programes شما در

 

جایی که فایل های windows xp 2003-system pack2 قرار دارد (معمولاً درایو c) می باشد .

 

* اگر در مواقعی ماوس شما از کار افتاد و خواستید مستقیما با کی برد کامپیوتر را خاموش کنید دکمه start-u-v را بزنید و

 

 اگر خواستید restart کنید دکمه start-u-u را بزنید .

 

* نیز شما می توانید روی گزینه more در google به زبان انگلیسی بروید و earth را انتخاب و نقشه ماهواره ای هر

 

کجای دنیا را خواستید خیلی واضح ببینید .

 




002 ::: یکشنبه 86/3/20::: ساعت 7:34 عصر

ساسانیان

 


حکومت خاندان ساسانی در ایران ، پس از انقراض دولت پارتی (اشکانی) به مدت چهار قرن دوام یافت. در تاریخ آغاز حکومت اردشیر اول ، نخستین شاهنشاه ساسانی ، میان محققان اختلاف جزئی (در حدود سه سال) است. ما در اینجا محاسبه " نلدکه " را بر محاسبات دیگران ترجیح و آن را ملاک قرار می دهیم . بنا به محاسبه نلد که ، نخستین سال شاهنشاهی اردشیر اول ساسانی (یعنی ، سالی که در آن به شاهنشاهی رسید) با بیست و پنجم و بیست وششم سپتامبر سال 226 مسیحی (مطابق با سال 538 سلوکی) آغاز می شود که سال حکومت دولت ساسانی بر سرتاسر ایران است و پایان حکومت این خاندان ، در سال 651 یا 652 م. است که سال کشته شدن یزدگرد سوم آخرین پادشاه ساسانی در مشرق ایران است . بنابر این ، حکومت ساسانیان بر ایران بیش از چهار صد سال (426 سال) ادامه داشته است .


در این چهار صد سال ، دولت ساسانی یکی از دو دولت بزرگ جهان متمدن آن روز (در آسیای غربی) بوده است که مرزهای آن در مشرق ، تا دره رود سند و پیشاورو در شمال شرقی ، گاهی تا کاشغر کشیده شده بود . در شمال غربی ، تا کوههای قفقاز و دربند در ساحل دریای خزر و گاهی هم ، تا دریای سیاه می رسید و در مغرب ، رود فرات به طور کلی مرز این دولت با حکومت روم و جانشین آن یعنی روم شرقی با بیزانس بود . البته ، گاهی این مرز خیلی فراتر از رود فرات می رفت و گاهی هم به این سوی فرات منتهی  می شد ، ولی صرف نظر از کششها و فشردگیها می توان رود فرات را مرزی طبیعی میان دو دولت بیزانس و ساسانی دانست .

 

 

دولت بیزانس که در مشرق متصرفات خود با دولتی نیرومند مانند دولت ساسانی سروکار داشت و آن را قویترین خصم خود می دانست ، گرفتاریهای زیادی هم در مغرب و هم در شمال متصرفات خود به خصوص در اروپا داشت . این گرفتاریها ، مانع از می شد که دولت بیزانس همه هم و توجه خود را مصروف مرزهای شرقی خود کند و به همین سبب ، دولت ساسانی، مانند دولت اشکانی ، توانسته بود پایتخت خود را تیسفون در کنار دجله قرار دهد و از نزدیکی پایتخت به مرزهای دشمن ، بیمی نداشته باشد .ادامه مطلب...


002 ::: شنبه 86/3/19::: ساعت 11:2 عصر

نقش شاه اسماعیل صفوی درتاریخ ایران

   
   

در این بخش که با نگاهی گذرا به تصوف قرنهای هشتم و نهم هجری آغاز خواهیم کرد، شیخ صفی الدین اردبیلی و فرزندانش و نقش آنها در خانقاهداری را خواهیم شناخت. نگاهی گذرا به برآمدن عثمانی‌ها و تشکیل دولت عثمانی خواهیم داشت. نقش صوفی‌ها در آناتولی را با نگاهی گذرا مورد مطالعه قرار خواهیم داد و ضمن آن به پیدایش صوفیان بکتاشی در خاک اناتوری و گسترش آن در میان تاتارهای آناتولی نظری خواهیم افکند. آنگاه خواهیم دید که چگونه یکی از نوادگان شیخ صفی الدین اردبیلی به آناتولی تبعید میشود و با تاتارهای بکتاشی مذهب درتماس شده رهبری آنها را برعهده میگیرد و چند سال بعد با عقاید و افکار نوینی به ایران برمیگردد. سپس وقایع را تا روی کار آمدن شاه اسماعیل صفوی دنبال خواهیم کرد، شاهد تحریکات قزلباشان بکتاشی صفوی در آناتولی خواهیم بود که به لشکرکشی سلطان سلیم عثمانی به خاک ایران و جنگ چالدیران خواهد انجامید و بخشی از غرب ایران به تصرف عثمانی‌ها درخواهد آمد. آنگاه وقایع را تا پایان عمر شاه اسماعیل صفوی دنبال خواهیم کرد و خواهیم دید که روی کار آمدن قزلباشان صفوی چه لطمه‌های بزرگی به تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران زده است. مطالب این بخش شاید برای بسیاری از خوانندگان این کتاب تازگی داشته باشد.

منبع :

http://irantarikh.com/




002 ::: شنبه 86/3/19::: ساعت 10:57 عصر

   1   2   3   4   5      >
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 7


بازدید دیروز: 25


کل بازدید :164603
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<