سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سنگ را بدانجا که از آن آمده باز باید گرداند ، که شر را جز با شر نتوان راند . [نهج البلاغه]

تقدیم به ایرانیان طرفدار محبت و دوستی

رییس انجمن دندانپزشکی ایران هشدار داد: بیماری‌های لثه (پریودنتال) خطر گرفتگی عروق قلب را در افراد افزایش می‌دهد که این امر لزوم توجه به سلامت دهان و دندان را بیش از پیش ضروری می‌سازد.

دکتر “علی یزدانی” در جریان برپایی کنگره سالیانه انجمن دندانپزشکی ایران با بیان این مطلب افزود: ناراحتی‌های لثه (انساج نگهدارنده دندان) سبب افزایش کلسترول زیان آور (‪ (LDL‬می‌شود که این مساله خطر گرفتگی عروق قلب را افزایش می‌دهد.

وی گفت: آمارها نشان می‌دهد گرفتگی عروق کرونر (عروقی که قلب را تغذیه می‌کنند) در افرادی که دچار ناراحتی‌های شدید لثه هستند به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

دکتر یزدانی با اشاره به اینکه بیماری‌های لثه با تاخیر در مسواک زدن و نخ دندان آغاز می‌شود، گفت: این امر سبب می‌شود پلاک دندانی (خمیر سفید رنگی که روی دندان‌ها به ویژه لبه لثه و محل رویش دندان‌ها شکل می‌گیرد) تشکیل شده و در صورت خودداری از نظافت آن ،کم کم سخت و به جرم دندان تبدیل شود.

وی یادآور شد: در صورت آنکه فرد مسواک نزند یا دندان‌های خود را جرم گیری نکند به دلیل تجمع پلاک‌های دندانی و راه یافتن آنها به زیر لثه و در جهت انتهای ریشه دندان ،استخوان‌های اطراف دندان وی تحلیل رفته که در این مرحله لثه خونریزی کرده و در مراحل پیشرفته دندان فرد لق می‌شود.

رییس انجمن دندانپزشکی ایران گفت: تنها با تمیز کردن دندان‌ها به وسیله مسواک و نخ دندان می‌توان از بروز این بیماری جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: در پانل بیماری‌های “پریودنتولوژی” که طی روزهای برپایی کنگره برگزار خواهد شد،این مطالب ارایه می‌شود.

چهل و ششمین کنگره علمی سالانه و سیزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن دندانپزشکی ایران همزمان با بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات ، مواد و لوازم دندانپزشکی که از ‪ ۱۳‬تیرماه در سالن اجلاس سران گشایش یافت تا روز جمعه ‪ ۱۶‬تیرماه به کار خود ادامه می‌هد.




002 ::: یکشنبه 86/4/24::: ساعت 8:11 صبح

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 4


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :164575
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<