سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، شخص لعنت کننده دشنام دهنده، طعنه زنِ به مؤمنان، بد زبانِ ناسزاگوی و گدایِ سِمِج را دشمنمی دارد . [امام باقر علیه السلام]

تقدیم به ایرانیان طرفدار محبت و دوستی

رییس جمهور روسیه از کشورهای غربی خواست که اگر خواهان ارتقای روابط با روسیه هستند، از اتحاد و همبستگی احمقانه با آمریکا دست بردارند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه‌ تایمز، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، آمریکا و برخی کشورهای اتحادیه اروپا را به این متهم کرد که آنها افکار و رویکردهای منسوخ دوران جنگ سرد را در ذهن نگه داشته‌اند و این امر به بی‌اعتمادی مخصوصا در زمینه‌ی مسایلی نظیر امنیت انرژی و تجارت منجر می‌شود.

پوتین با تاکید بر اینکه تصمیم روسیه برای ساخت خط لوله انتقال گاز از مسیر لهستان حق هیچ کس را نقض نمی‌کند، خاطر نشان کرد: چنین مواضع کلیشه‌یی در حوزه اقتصاد کاملا نامناسب هستند.

رییس جمهور روسیه هم چنین به غرب هشدار داد که از دادن نصیحت‌های گسترده به روسیه در خصوص دموکراسی دست بردارد.

وی تصریح کرد: ما با شرکای خود در هر مناظره‌ای حاضر خواهیم شد، ولی اگر آنها از ما بخواهند که ما کاری را انجام دهیم، این کار باید خاص و ویژه باشد. اگر آنها می‌خواهند که ما مشکل کوزوو را حل کنیم، بیایند درباره آن گفت‌وگو کنیم. اگر آنها درباره‌ برنامه‌های هسته‌یی ایران نگران هستند، بیایند درباره آن صحبت کنیم نه اینکه درباره دموکراسی در روسیه صحبت کنند.

پوتین در ادامه گفت: اگر غرب می‌خواهد از جنبش نارنجی حمایت کند، بگذارد آنها (اوکراین) هزینه‌اش را بپردازند. آیا فکر می‌کنید ما ابله هستیم؟

رییس جمهور روسیه در ادامه با اتخاذ یک لحن آشتی جویانه‌تر اظهار داشت: ما در روسیه و شما در اروپا و آمریکا باید صبور باشیم. ما نباید در روابط خود به دنبال پیدا کردن اشتباهات یکدیگر باشیم و باید به دنبال نکات مثبت باشیم. ما باید روابط دوستانه داشته باشیم و از یکدیگر حمایت کنیم.


پوتین در جمع خبرنگاران خارجی درباره جانشین خود و نقشی که پس از ترک ریاست جمهوری در مارس آینده برای خود متصور است، گفت: من علاقه‌ای به یک رییس جمهور ضعیف پس از خود ندارم. جانشین من باید یک فرد مقاوم، کارآمد و خادم مردم باشد.

وی هم چنین صراحتا اعلام کرد که هیچ قصدی برای ترک عرصه سیاسی ندارد.

پوتین گفت که وی هنوز جوان و شایسته است و قصد دارد به خدمت به کشورش ادامه دهد.

رییس جمهور روسیه خاطر نشان کرد، وی هر کاری را که بتواند برای کمک به جانشین خود انجام خواهد داد و اجازه نمی‌دهد که تمام دستاوردهای چند سال اخیر از بین بروند.

وی در ادامه با دفاع از سبک خودکامه خود در حکمرانی تصریح کرد: تا زمانیکه احزاب سیاسی روسیه قدرت کافی برای یک دموکراسی به شیوه غرب را در اختیار ندارند، وجود یک رییس جمهور قدرتمند برای سالها در روسیه ضروری است.

پوتین اظهار داشت که پس از کنار رفتن از قدرت، ناپدید نخواهد شد و یا در یک کشور دیگر اقامت نخواهد کرد، بلکه به کشورش عشق می‌ورزد و احساس می‌کند که در روسیه ریشه دارد.




002 ::: دوشنبه 86/6/26::: ساعت 2:3 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 2


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :164573
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<