سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خدا بنده ای را دوست بدارد، او را ازدنیا می پرهیزاند، همان گونه که یکی از شما بیمار خود را ازآب می پرهیزاند . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]

تقدیم به ایرانیان طرفدار محبت و دوستی

یکی از اعضای فراکسیون زنان مجلس با تأکید بر تعامل کارشناسان و فعالان حوزه زنان و علما و فقهای حوزه علمیه تأکید کرد: «موضوع برابری دیه زن و مرد را در دیداری که به زودی با مقام معظم رهبری خواهیم داشت، مطرح نموده و از ایشان درخواست ارایه رهنمود خواهیم کرد».

هاجر تحریری در گفت‌وگو با سایت آفتاب در خصوص نامه جمعی از تشکل‌های فعال در زمینه حقوق زنان به مجلس در خصوص تهیه طرحی برای برابری دیه زن و مرد در آستانه تولد حضرت زهرا(س) و تأکید هاشمی رفسنجانی بر آمادگی مجمع تشخیص مصلحت برای تصویب آن در خصوص اقدامات نمایندگان در این خصوص گفت: «موارد مربوط به حقوق زنان دغدغه زنان حاضر در مجلس هفتم بوده و هست و تلاش‌هایی در این زمینه در دوره هفتم و در دوره‌های گذشته صورت گرفته است. برخی از قوانین نشأت گرفته از دین ماست و ما برای آنکه قانونی را تهیه کنیم باید از نظر کارشناسی فقها در این زمینه استفاده کنیم. به هر حال در هر امری باید به کارشناس مراجعه کرد. همانطور که ما مسایل پزشکی را از مهندسان نمی‌پرسیم در این زمینه هم باید به عالمان و فقیهان مراجعه کرد».


وی افزود: «از سوی دیگر برخی امور نیز در زمره واقعیت‌های جامعه هستند و برخی از کارشناسان حوزه اجتماعی بر آنها اشراف دارند. به نظر ما باید تعاملی میان فقها و کارشناسان حوزه اجتماع و زنان برقرار شود تا قانونی که تهیه و تصویب می‌شود هم بر مبنای حدود شرعی بوده و هم حقوق زنان در آن لحاظ شده باشد».

این نماینده مجلس در زمینه دیه زنان گفت:‌ «ما حکم موجود در مورد دیه زنان را با جان و دل می‌پذیریم. اما موارد استثنایی هم هست. در مواردی زنان سرپرست خانواده هستند و خانواده را شخصا اداره می‌کنند. ما در این موارد دست استمداد به سمت فقها دراز می‌کنیم و با توجه به اینکه ما معتقد به مذهب شیعه هستیم که مذهبی پویاست و هرگز به بن‌بست نمی‌رسد از ایشان درخواست می‌کنیم در زمینه فقهی راه‌حلی ارایه دهند تا ما نیز به عنوان نمایندگان ملت مجراهای قانونی اعمال و اجرای آن را بیابیم».

این عضو فراکسیون زنان مجلس با تأکید بر اینکه این امور یکی از دغدغه‌های ماست و ما پیگیر آن خواهیم بود افزود: «در جلسه‌ای که به زودی خدمت مقام معظم رهبری می‌رسیم بحث برابری دیه زن و مرد و مواردی از این دست مسلما از مسایلی هستند که خدمت ایشان مطرح می‌کنیم و رهنمود خواهیم خواست».

تحریری در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا طرح جدی و خاصی در این زمینه در مجلس وجود دارد یا خیر اظهار داشت: «طرح‌ها گاهی در مرحله مطالعه هستند و گاهی در مرحله اجرا. ما اکنون در این زمینه طرحی در مرحله اجرا نداریم. اما در حد مطالعه ارتباطات خوبی گرفته‌ایم و تشکل‌ها و نهادهایی چون شورای فرهنگی – اجتماعی زنان، مرکز تحقیقات زنان در قم و مرکز پژوهش‌های مجلس کمک‌های فکری بسیاری به ما ارایه داده‌اند».




002 ::: یکشنبه 86/4/17::: ساعت 5:48 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 15


بازدید دیروز: 4


کل بازدید :164707
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<