سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امیر مؤمنان می فرمود : ای جویای دانش! دانشمند سه نشانه دارد : دانش وبردباری و سکوت . [امام صادق علیه السلام]

تقدیم به ایرانیان طرفدار محبت و دوستی

گزارش رییس جمهور از عملکرد اقتصادی دولت در 85

احمدی نژاد: دولت با رعایت عدالت در ارائه تسهیلات بانکی در صدد کاهش نرخ بیکاری و ایجاد زمینه برای اشتغال جوانان است.

رییس جمهور عصرپنجشنبه درگزارشی عملکرد اقتصادی دولت طی سال ۱۳۸۵در حوزه‌های مختلف را تشریح کرد و به پاره‌ای از ابهامات پاسخ گفت .
به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد با بیان اینکه جهتی عظیم درفعالیت‌های اقتصادی دولت به منظور رفاه مردم انجام شده است ، ضمن اصلاح برخی اعداد و ارقام منتشره دربعضی نشریات تصریح کرد : برخی قصد دارند با فضاسازی و ارائه گزارش‌های نادرست کام مردم را علیرغم پیشرفتهای مختلف در زمینه‌های گوناگون تلخ کنند .
رییس جمهور بااشاره به اینکه برخی معتقدند که مبارزه و برخورد با مفسدان اقتصادی فضای جامعه را برای سرمایه‌گذاری ناامن می‌کند ، تصریح کرد : ملت ایران ملتی پاک ، آرمانی و توانمند است و دولت نیز در برخورد با مفاسد اقتصادی و مدیران فاسد عزمی جدی دارد و هرگز مصالح و منافع ملت را فدای برخی افراد فرصت طلب نمی‌کند ، ضمن آنکه برخورد با مفسدان ، علاقه و اعتماد مردم به سرمایه‌گذاری را افزایش داده است .
احمدی نژاد ، ایران را یکی از امن‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری دربخش‌های مختلف عنوان کرد و گفت : علیرغم فضاسازی ها و فشارهای موجود ، میزان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی درایران نسبت به سال‌های گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است .
رییس جمهور دربخش دیگری از گزارش عملکرد اقتصادی دولت ، بابیان اینکه دولت راهکارهای مناسبی را در قالب تبصره
۱۳برای کاهش مصرف سوخت تدوین کرده است ، تاکید کرد : از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، تغییر نوع سوخت خودروها از بنزین به گاز، تولید موتور پایه گاز سوز و افزایش کمی و کیفی حمل و نقل عمومی از جمله اقدامات دولت برای کاهش مصرف سوخت و واردات بنزین است .
احمدی نژاد ضمن تاکید بر تاثیر افزایش فعالیت‌های عمرانی بر کاهش هزینه‌های جاری گفت : فعالیت‌های عمرانی دولت ضمن استفاده حداکثری از مشارکت عموم مردم و بخش خصوصی، در راستای افزایش و تقویت زیرساخت ها بویژه در مناطق محروم و روستاها است.
رئیس شورای اقتصاد با اشاره به مهار واردات بی‌رویه کالاها و با بیان اینکه ترکیب واردات نیز از کالاهای مصرفی به مواد اولیه و واسطه‌ای برای تولید اصلاح شده است خاطرنشان کرد: صادرات غیرنفتی ایران نیز طی یکسال گذشته در اغلب بخش‌ها به ویژه کشاورزی و صنعت رشد چشمگری داشته است.
احمدی نژاد در ادامه نقش بنگاه‌های زودبازده را در پیشرفت کشور و فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان تحصیلکرده مهم ارزیابی کرد و افزود : دولت با رعایت عدالت در ارائه تسهیلات بانکی در صدد کاهش نرخ بیکاری و ایجاد زمینه برای اشتغال جوانان است.
رئیس جمهور همچنین در بخشی از سخنان خود جهش کشور در بخش‌های مختلف را مستلزم حرکتی عمومی از سوی همه مردم دانست و با اشاره به نقش رسانه های ارتباط جمعی در ایجاد فضای مناسب برای پیشرفت کشور گفت : رسانه‌های گروهی باید ضمن تقویت روحیه خودباوری میان آحاد جامعه، برخی مسایل از جمله نحوه واگذاری سهام عدالت و حضور و فعالیت در بورس را به مردم آموزش دهند.




002 ::: یکشنبه 86/2/30::: ساعت 8:51 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 2


بازدید دیروز: 27


کل بازدید :164647
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<