سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسیارند کسانی که دانش دارند و از آن پیروی نمی کنند . [امام علی علیه السلام]

تقدیم به ایرانیان طرفدار محبت و دوستی

 

فیلمی یازده ساعته در جشنواره‌ی کن

فیلم سه اپیزودی (Cop caper) ساخته سه کارگردانی چینی و هنگ کنگی با مدت زمان یازده ساعت در بخش نمایش‌های ویژه جشنواره کن به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ از پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم کن، سه گانه فوق ساخته «تسوئی هارک» ، «رینگولم» و «جونیه تو» است که با تم واحد در خصوص وضعیت اجتماعی در کشورهای هنگ کنگ و چین تولید شده است.

این فیلم با حضور سه ستاره صاحب نام سینمای هنگ کنگ «لوئیس کو» ، «سیمون یام» و «سان هونگ» به شیوه روایتی - داستانی به رویاهای دست نیافتنی شخصیت‌هایش می‌پردازد.

بنا به اعلام «ایچ هلمر» مدیر هنری بخش نمایش‌های ویژه جشنواره فیلم کن انتخاب فیلم‌های بخش ویژه‌ این فستیوال به پایان رسیده است و از جمله مهمترین این آثار می‌توان به «عصر جهالت» (دنی آرکاند)،

«سیکو» (مایکل مور)، «سیزده یار روشن» (استیون سودبرگ)، «داستان بگو» (ابل فررا) و «قلبی استوار» (مایکل و نیتر باتم) اشاره کرد.
آژانس فضایی آمریکا، ناسا، از مدلی از یک تلسکوپ فضایی که دانشمندان اعتقاد دارند قادر به رؤیت دورافتاده‌ترین گوشه‌های کیهان خواهد بود، پرده‌برداری کرده است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب جانشین هابل می‌شود


به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) قرار است جایگزین تلسکوپ پا به سن گذاشته هابل شود.
ابعاد این تلسکوپ بزرگتر از هابل است و دارای آینه‌ای عظیم خواهد بود که بر قدرت رصدگری آن می‌افزاید و به علاوه نسبت به هابل دورتر از زمین مستقر خواهد شد.
بر اساس اعلام مقام‌های ناسا، استقرار این تلسکوپ که به بزرگداشت یکی از مدیران سابق ناسا جیمز وب نامگذاری شده است، برای ماه ژوئن 2013 برنامه ریزی شده است.
ماکت این تلسکوپ در ابعاد واقعی در محوطه موزه ناسا در پایتخت آمریکا به نمایش گذاشته شده است. این تلسکوپ 5/4 میلیارد دلاری در فاصله حدودا 5/1 میلیون کیلومتری از زمین مستقر خواهد شد. طول آن 24 متر و ارتفاع آن 12 متر خواهد بود و حاوی آینه‌ای مرکب از آینه‌های شش ضلعی به قطر 5/6 متر یعنی تقریبا سه برابر قطر آینه هابل خواهد بود.
هابل که در سال 1990 پرتاب شد، عکس‌هایی از منظومه شمسی، ستارگان و سیارات دورافتاده و کهکشان‌هایی که نه خیلی پس از انفجار بزرگ متولد شدند، تهیه کرده است. اما دانشمندان می‌گویند تلسکوپ فضایی جیمز وب به آنها امکان خواهد داد نگاهی عمیق‌تر به کیهان بیاندازند و حتی ریشه‌های پیدایش کیهان را تا جاهای عمیق‌تر دنبال کنند.
عمر این تلسکوپ پس از پرتاب در حدود 10 سال رقم زده می شود. تا آن زمان تلسکوپ پیشکسوت هابل که اکنون 17 ساله است به کار خود ادامه خواهد داد. ناسا قصد دارد یکی از ماموریت‌های شاتل در سال آینده میلادی را به سرویس هابل اختصاص دهد.

افراد مبتلا به دیابت پا برهنه راه نروند

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، به گفته متخصصان، افراد مبتلا به دیابت همزمان دچار پلی نوزوپاتی یا اختلال در سیستم عصبی محیطی هستند که اعصاب اندام های تحتانی و غالبا اعصاب خودکار را مختل می سازد.
بنا بر این گزارش به دلیل اینکه افراد توانایی درک و حس درست فشار، گرما و یا درد را در پاهای خود از دست می دهند و بدون درک این علائم هشدار دهنده ممکن است بریدگی و آسیب دیدگی، پاها و انگشتان آنها را تهدید کند.
براساس این گزارش از آنجائیکه بهبودی زخم ها در افراد دیابتی اغلب دچار اختلال است این امر می تواند مشکلات جدی را در آنها ایجاد کن

                                                 اعلام دوباره حضور مقتدی صدر در ایران

شاور بلندپایه وزیر خارجه آمریکا در امور عراق از حضور «مقتدی صدر» در ایران خبر داد.

به گزارش «ایلنا»، «دیوید ساترفیلد» مشاور بلندپایه وزیر خارجه آمریکا در گفت‌‏وگو با آسوشیتدپرس، گفت: «مقتدی صدر هنوز در کشور همسایه عراق یعنی ایران زندگی می‌‏کند که از اواسط ژانویه به آنجا عزیمت کرده است و در غیاب مقتدی صدر نیروهای نظامی آمریکا و دولت عراق به پیشرفت‌‏های مثبت متعددی دست یافته‌‏اند.»
وی با بیان اینکه علت اقدام مقتدی صدر برای حضور در ایران را نمی‌‏داند، گفت: «تنها می‌‏توانم بگویم که شرایط سیاسی دلیل این اقدام بوده است.»
به گفته مقامات آمریکایی، مقتدی صدر زمان عملیات مشترک امنیتی آمریکا عراق که بر خنثی‌‏کردن هرج و مرج در بغداد متمرکز شده بود، عراق را ترک کرد. با این حال، آنها هیچ تصویر یا مدرکی ارایه نکردند و صرفا اطلاعات گردآوری شده در عراق را نقل کرده‌‏اند.
براساس این گزارش، مقتدی صدر ماه‌‏هاست در هیچ یک از دو کشور دیده نشده است اما معاونانش ماه گذشته تاکیدکردند که وی در عراق است که اگر چنین باشد، مشخص نیست که صدر کجاست.

مدیرعامل پرشین‌‏بلاگ بازداشت شد

مهدی بوترابی، مدیرعامل پرشین‌‏بلاگ صبح امروز توسط مأموران دادستانی تهران بازداشت شد.

یکی از مسوولان پرشین‌‏بلاگ با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا، گفت: صبح امروز عده‌‏ای از مأموران دادستانی تهران با مراجعه به دفتر پرشین بلاگ، بوترابی را بازداشت کردند. وی، افزود: این مأموران هیچ اطلاعی از نوع اتهام و علت بازداشت بوترابی به ما ندادند.

وی، در خصوص طرح برخی موضوعات نظیر ارتباط پرشین‌‏بلاگ با علیرضا عسگری، معاون وقت وزارت دفاع که هم‌‏اکنون در بازداشت نیروهای ترکیه به‌‏سر می‌‏برد، گفت: عده‌‏ای عنوان کرده‌‏اند که عسگری، معاون اداری‌‏ مالی پرشین بلاگ بوده است که این موضوع اساساً کذب است و وی هیچ سمتی در پرشین بلاگ نداشته است(منبع :سایت لیکتستان)

برنامه آمریکا برای ضربه به اقتصاد ایران

معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی است که اعمال «تحریم‌های هدفمند» علیه ایران به‌خاطر برنامه هسته‌ای و موشکی‌اش باعث شده تا دولت‌ها و شرکت‌های خصوصی در کشورهای مختلف جهان ریسک عقد قراردادهای تجاری با تهران را بسیار بیش‌تر از گذشته مورد توجه قرار دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه آمریکا، رابرت کیمیت که در انستیتوی مطالعات خاور نزدیک در واشنگتن سخن می‌گفت با اشاره به فعالیت‌های وزارت خزانه‌داری آن کشور در افزایش کنترل‌های مربوط به اجرای مصوبات شورای امنیت از سوی شرکت‌های آمریکایی و غیرآمریکایی گفت: «صدور ضمانت‌نامه‌های اعتباری برای شرکت‌های ایرانی از سوی کشورهایی مانند آلمان، فرانسه و ژاپن به شدت کاهش یافته‌است». وی این امر را ناشی از افزایش آگاهی نسبت به «ریسک تجارت با ایران» دانست.

کیمیت در ادامه مدعی شد: «ما می‌خواهیم که این گروه از مردم هزینه سنگین افزایش انزوای ایران را درک کرده و لزوم تغییر رفتار از سوی دولت‌شان را متوجه شوند».

معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه گفت: «کاری که ما انجام دادیم تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده جهت اعمال فشارهای اقتصادی به افراد و سازمان‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای و موشکی ایران بود، برای رسیدن به چنین هدفی برگزاری مذاکرات مستمر و دقیق با سازمان‌های مالی بین‌المللی، وزرای اقتصاد و روسای بانک‌های مرکزی کشورها در دستور کار قرار گرفت. علاوه بر این گفتگوهای زیادی با بخش خصوصی کشورها و 40 بانک بزرگ بین‌المللی انجام دادیم».

وی به این موضوع اشاره کرد که در اثر پیگیری این سیاست چند بانک بزرگ بین‌المللی نظیر UBS، HSBC، کردیت سوئیس و ... سطح همکاری‌های خود با ایران را به شدت کاهش داده‌اند.

کیمیت با اشاره به این‌که تلاش‌های آمریکا باعث کاهش علاقه به سرمایه گذاری در صنایع استراتژیک ایران مانند نفت ‌و ‌گاز شده ‌است گفت: «هدف مشترک ما و متحدانمان تغییر رفتار حکومت ایران است و مطمئنا بهترین گزینه پیدا کردن راه‌حلی است که بیشترین میزان حمایت را در جامعه جهانی به همراه داشته و کمترین هزینه را تحمیل کند».

شکایت بازیکنان خارجی از پرسپولیس به فیفا

بازیکنان خارجی تیم فوتبال پرسپولیس تهران تهدید کردند به زودی به دلیل عدم دریافت مطالبات خود، به فیفا شکایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، الونگ الونگ و روبرت ساها که بارها به دلیل دریافت نکردن مطالبات خود راهی باشگاه شده بودند، قصد شکایت به فیفا را دارند.
گفته می شود آنها تا پایان هفته در صورت مشخص نشدن وضعیت، تهدید خود را عملی می کنند.
ساها 60 میلیون و الونگ 35 میلیون تومان از پرسپولیس طلبکارند.
بازیکنان عربی این تیم (صلاح حسن، زیاد شعبو و طارق جبان) نیز به وضعیت پیش آمده معترض شده و اعلام کردند در صورت دریافت نکردن مطالبات خود، مجبور به شکایت خواهند شد.
در پی استعفای محمدحسن انصاری فرد از سمت مدیرعاملی پرسپولیس و حضور افراد جدید در هیئت مدیره، اوضاع باشگاه نامشخص شده و کسی پاسخگوی نیازهای بازیکنان نیست.

                                                        فوتسال ایران لبنان را شکست داد

تیم فوتسال ایران در نیمه اول با یه ثمر رساندن 4 گل و دریافت 3 گل لبنان را شکست داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ایران در نیمه اول 4 بر 3 تیم لبنان را شکست داد.
در اولین روز مسابقات ژاپن با نتیجه 16 بر صفر فلیپین را شکست داد و قزاقزستان 4 بر 3 از سد کره جنوبی عبور کرد. تیم ترکمنستان یک بر صفر از سد استرالیا گذشت.

پسر 4 ساله‌ در رودخانه فشم غرق شد

خبرگزاری فارس: پسر 4 ساله‌ای روز گذشته در رودخانه فشم غرق شد.
محمد بیات معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود: مأموران امداد و نجات 10 سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران به محل حادثه اعزام و بعد از 2 ساعت جست‌وجو جسد این کودک 4 ساله را 4 کیلومتر پایین‌تر از محل سقوط پیدا کردند.
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از شهروندان خواست با توجه به این‌که امسال بارندگی زیادی داشتیم و رودخانه نیز پر آب هستند از نزدیک شدن به رودخانه‌ها جداً خودداری کنند. روز گذشته با تلاش ماموران پلیس آگاهی شهرستان رودان هرمزگان، دو زن به اتهام سرقت طلاهای یک دختر بچه چهار ساله دستگیر شدند.

خواهران سارق در دام قانون افتادند

ه گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز اطلاع رسانی ناجا، پس از اطلاع ماموران نیروی انتظامی از اینکه دو زن ناشناس یک جفت گوشواره و یک النگوی دختر بچه چهار ساله ای را سرقت کرده و متواری شده اند، تحقیقات آغاز شد.
بنابر این گزارش، ماموران روز گذشته در یک عملیات تحقیقی ضربتی، موفق به دستگیری دو خواهر سارق به نام های "طیبه" و "زینب" شدند.
این گزارش می افزاید: در تحقیقات به عمل آمده، متهمان دستگیر شده به هشت فقره سرقت اعتراف کردند.





 

عکس روز


002 ::: دوشنبه 86/2/24::: ساعت 8:50 صبح

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 17


بازدید دیروز: 29


کل بازدید :164791
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<