سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترین بندگان نـزد خداوند، سودمندترینشان نسبت به بندگان است و پایبندترینشان نسبت به گزاردن حقّش ؛ کسانی که خداوند، کار نیک و به جا آوردنش را محبوبشان ساخته است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

تقدیم به ایرانیان طرفدار محبت و دوستی

حداد عادل با رد ادعای دولتی شدن مجلس گفت: اگر مراد منتقدان این باشد که مجلس هفتم از دولت حمایت می‌کند، بنده این موضع را می‌پذیرم و فکر می‌کنم این افتخار مجلس هفتم است، اما اگر مقصود اطاعت مجلس از دولت باشد، بنده آن را رد می کنم؛ حمایت آری، اطاعت نه.

به گزارش مهر، دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه ظاهرا اصولگرایان در ایجاد وحدت برای انتخابات آتی مشکلاتی دارند، اظهار داشت: طبیعی است که برای هر انتخاباتی اعم از شوراها یا مجلس چهره های سیاسی فعالیت داشته باشند و در این چارچوب دست یافتن به وحدت یکی از اهداف مهم است.

وی افزود: دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا هر دو اقدامات بسیاری را برای وحدت انجام می دهند و آنچه که می توانم بگویم اینکه جریان اصولگرا وحدت دارد و اختلافی در آن نیست و اینگونه هم نیست که کسی که حجیت داشته از این جریان کنار رفته باشد.

رئیس مجلس ضمن ابراز امیدواری نسبت به برگزاری انتخاباتی خوب و سالم در آینده ، خطاب به خبرنگاری که این سئوال را کرده بود گفت: شما نگران اصولگراها نباشید.

وی در پاسخ به سئوالی دیگر درباره احتمال ارایه بنزین مازاد بر سهمیه بندی توسط دولت که ممکن است هدف اصلی طرح سهمیه بندی مبنی بر کاهش مصرف را زیر سئوال ببرد ، گفت: همانگونه که پیش از این ذکر شد هدف از سهمیه بندی کاهش مصرف بنزین است ولی ممکن است برای اجرای بهتر این طرح و نتیجه دادن آن انعطاف هایی لازم باشد.

حداد عادل با بیان اینکه دولت هنوز احتمال ارایه بنزین مازاد بر سهمیه بندی را تایید نکرده است، ادامه داد: دولت نیز تلاش می‌کند تا حتمی الامکان در جریان سهمیه بندی به بنزین مازاد نیاز نشود و هنوز به صورت رسمی این موضوع از جانب دولت اعلام نشده و لذا ما هم به صورت رسمی و قطعی دولت را از چنین کاری منع نکردیم.

رئیس مجلس در ادامه اظهار داشت: این تصمیم مبتنی بر آن است که ببینیم طرح سهمیه بندی تا کجا پاسخگو است و هر جا لازم باشد موضوع بنزین مازاد به عنوان انعطاف قابل تصور است و در این صورت منافاتی هم با اهداف سهمیه بندی ندارد.

حداد عادل در پاسخ به سئوالی دیگر درباره لزوم برخورد قانونی با نمایندگانی که غیبت بیش از حد ممکن برای حضور در صحن مجلس دارند ، گفت: اصل این مطلب درست است و بنده این موضوع را یک اشکال می دانم و ما و همکارانمان تلاش داریم تا انشاء الله جلسات مجلس با نظم و انضباط بیشتری برگزار شود.

وی در واکنش به خبرنگاری که در ادامه این سئوال از حسن مودب پور، و غیبت های زیاد او سخن گفت، افزود: البته آقای مودب پوربعدا نزد من آمده و گواهی پزشکشان را به من عرضه کردند.

رئیس مجلس در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر عماد افروغ و موضوع دولت گرایی پارلمانی و انتخاب نشدن وی به ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: اولا باید بگویم که در سالهای گذشته نیز در عرصه انتخاب رئیس کمیسیون فرهنگی و سایر کمیسیون ها رقابت وجود داشته و در گذشته آقای افروغ با اختلاف یکی دو رای به ریاست این کمیسیون برگزیدند که این دوره با تفاوت یک رای فرد دیگری به این سمت برگزیده شد.

حداد عادل با اشاره به تغییراتی که در سالهای گذشته نیز در بخش های مختلف مجلس رخ می داده ، خاطر نشان کرد: این رخداد چیز عجیب و غیر منتظره ای نیست ضمن آنکه جا دارد از آقای افروغ به واسطه تلاش های فراوانشان تشکر کنم و تصور می‌کنم که ایشان می توانند همچنان در زمینه فرهنگی و همه زمینه ها فعال باشند.

حداد عادل به خبرنگاران توصیه کرد: درباره اظهارات عماد افروغ توضیحات لازم را از وی جویا شوند و افزود آنچه به ما مربوط می شود اجرای آئین نامه است.

وی در خصوص دولتی شدن مجلس هم اظهار داشت: در یک کلام در این خصوص توضیح می دهم اگر مراد همه این منتقدان این باشد که مجلس هفتم از دولت حمایت می کند بنده این موضع را می پذیرم و فکر می کنم این افتخار مجلس هفتم است.

رئیس مجلس ادامه داد: اما اگر مقصود این منتقدان اطاعت مجلس از دولت باشد، بنده آن را رد می کنم؛ حمایت آری، اطاعت نه. مجلس همواره استقلال خود را در مقابل دولت حفظ کرده اما همواره از او حمایت می کند.

حداد عادل تصریح کرد: چنانچه فضای رابطه مجلس و دولت فضای ستیزه و جنجال نیست در واقع این به سود کشور است و خلاف آن به مصلحت کشور نخواهد بود.

وی در پاسخ به سئوالی دیگر در خصوص اعتراض برخی نمایندگان به تاریخ برگزاری انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همواره بحث درباره تاریخ انتخابات یکی از مباحث انتخاباتی بوده و هر تاریخی که انتخاب شود عده ای درباره آن ابراز مخالفت می کنند.

رئیس مجلس با اشاره به وجود مناسباتی همچون ایام محرم و صفر، تعطیلات تابستانی، مشغول بودن کشاورزان و مواردی از این دست، افزود: توجه داشته باشید که تاریخ تعیین شده با توجه به قانون مصوب مجلس مبنی بر لزوم استعفای مدیران دولتی متقاضی جهت شرکت در انتخابات، شش ماه پیش از انتخابات بوده و این قانون اقتضای خاصی را برای دولت پدیدی می آورد و باعث می شود که موضوع تعیین تاریخ انتخابات تفاوت هایی را با گذشته داشته باشد.

حداد عادل ادامه داد: به جناح های سیاسی که نسبت به این تاریخ موضع مخالف دارند پیشنهاد می کنم که نظر خود را درباره تاریخ برگزاری انتخابات ارایه دهند و ببینند که آیا تاریخ پیشنهادی خودشان مشکلاتش کمتر است یا بیشتر؟ در حقیقت دولت در این خصوص ملاحظات خاصی را ندارد و موضوع به مسائل اجرایی باز می گردد.

رئیس قوه مقننه در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا شما نیز مانند دکتر احمدی نژاد قصد تشکیل شورای نظارت بر آثار و اندیشه های خود دارید؟ گفت: بنده چنین قصدی ندارم و احتیاجی ندارم وارد این مباحث شوم.

رئیس مجلس در پاسخ به سئوالی در خصوص تذکر یکی از نمایندگان نسبت به فعالیت های زودهنگام انتخاباتی در برخی حوزه‌های انتخابیه گفت: این صحبت ها از حالا به بعد خواهد بود و با توجه به اینکه به زمان انتخابات نزدیک می شویم باید هر هفته در انتظار چنین مباحثی باشیم وخود اینها هم جزئی از فعالیت های انتخاباتی هستند.

دکتر حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود در کنفرانس خبری با خبرنگاران در واکنش به اعتراض یکی از خبرنگاران نسبت به بی تفاوتی نهادهای نظارتی به موضوع آتش گرفتن خودروهای شرکت ایران خودرو گفت: این شرکت، یکی از بزرگترین شرکت های صنعتی است و رسانه ها باید در عین دفاع از حقوق مردم مراقب باشند با مبالغه به اعتبار شرکت های بزرگ که سرمایه ملی اند لطمه وارد نشود.

وی با بیان اینکه دچار شدن خودروها به نقص فنی در همه جای دنیا رخ می دهد، افزود: این موضوع برای چنین شرکت هایی عادی است و این شرکت هم پس از شناسایی نقص مذکور برای رفع آن اعلام آمادگی کرده و رسانه ها باید در این خصوص با اطلاع رسانی به یاری ایران خودرو بپردازند.

حداد عادل در پاسخ به سئوال خبرنگاری که با اشاره به نامه 50 اقتصاد دان به دولت مدعی بی توجهی دولت نهم به این قبیل انتقادات شده بود گفت: تصور می کنم حرف حق، تلخی خود را خواهد داشت و نباید تاثیر گذاری را در واکنش صریح دولت جستجو نمود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا اگر استادان دانشگاه با منطق تذکری را به دولت بدهند ، این تذکر دیر یا زود اثر کرده و بنده این نظر را هم درباره مجلس دارم که قطعا انتقادات نمایندگان بی نتیجه نخواهد بود.

وی ارائه بودجه انقباضی توسط دولت را نمونه ای از پذیرش انتقادات نمایندگان ملت از سوی دولت دانست و خاطر نشان کرد: هر کس چه موافق و چه مخالف دولت، اگر حرف منطقی بزند نباید از تاثیر آن نا امید باشد.

داوری در پاسخ به سئوالی دیگر درباره قانون مقابله با انتشار غیر قانونی آثار سینمایی ، اظهار داشت: در این قانون جریمه ذکر شده علاوه بر خسارتی است که به صاحب اثر وارد می شود و اگر این دو جنبه با هم در نظر گرفته شوند ، نگرانی اصحاب سینما نیز کمتر خواهد شد. ضمن آنکه اینگونه نیست که فردی که خسارت میلیون زده با 200 هزار تومان جریمه شود و رها شود.

حداد عادل در واکنش به سئوال خبرنگاری که قصد داشت موضوع هسته ای را با مسئله سهمیه بندی بنزین مرتبط کند، افزود: از اینکه مسئله سهمیه بندی را به انفجارهای خورشیدی نسبت ندادید ممنونم! این موضوع آنقدرها هم جنبه جهانی ندارد.

وی با اشاره به روند طی شده برای اجرایی شدن طرح سهمیه بندی بنزین ادامه داد: این طرح آنگونه که شما گفتید با سرعت عملی نشده وسال هاست که کشور در این اندیشه بوده و در سال 84 بسته سیاستگذاری برای این منظور تهیه شد که در قانون بودجه 85 تحت عنوان تبصره 13 ذکر شده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سئوال که آیا سفر شما به کویت برای درخواست از مقامات این کشور جهت میانجی گری به منظور آزادی هر چه سریعتر گروگان های اربیل بوده است ، گفت: در مذاکرات با مقامات کویتی درباره این مسئله صحبت خاصی نکردیم و به طور کلی اوضاع کلی منطقه، روابط دو جانبه و مسائل عمومی عراق مورد گفتگوی ما بود.

حداد با اشاره به تحولات اخیر عراق از انفجار صبح امروز در شهر سامرا که موجب فرو ریختن یکی از گلدسته های حرم مطهر عسگریین (ع) شده گفت: این حادثه نمونه ای دیگر از اهانت به مقدسات مردم عراق می باشد و مسئولیت تمام این جنایات که باعث کشتار مردم عراق ونگرانی تمام مسلمانان دنیا است بر عهده کسانی بوده که به طمع نفت به خاورمیانه لشکر کشیده اند.

رئیس مجلس ضمن محکوم کردن انفجار امروز در سامرا یک بار دیگر بر لزوم خروج اشغالگران از عراق و خاتمه توسعه اختلاف شیعه وسنی تاکید کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در انتخابات مجلس هشتم نیز شرکت خواهد کرد گفت: راجع به این موضوع هنوز تصمیم خاصی نگرفته ام فکر می کنم در این باره هنوز فرصت هست.

حداد عادل در پایان سخنان خود در واکنش به سئوال خبرنگاری که 120 تذکر روز گذشته مجلس به دولت را مورد اشاره قرار داد، اظهار داشت: ظاهرا این 120 تذکر اینگونه بوده که 20 نماینده اقلیت هر کدام 6 تذکر داده و شما می گویید 120 تذکر؛ ما دیروز شاهد نوع خاصی از تذکر بودیم که تعدادی از نمایندگان اقلیت در فهرستی واحد ارایه دادند والبته این حق نمایندگان است، دولت هم حتما به آن توجه خواهد کرد.




002 ::: یکشنبه 86/3/27::: ساعت 4:19 صبح

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 39


بازدید دیروز: 4


کل بازدید :164731
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<