سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه دردانشش اختلاف و دوگانگی نباشد . [امام باقر علیه السلام ـ در بیان معنای راسخان در دانش ـ]

تقدیم به ایرانیان طرفدار محبت و دوستی

کاظم وزیری ماهانه "وزیر نفت ایران گفت : بحث سهمیه‌بندی بنزین روز دوشنبه ‬با وجود تعطیلی رسمی کشور ، نهایی می‌شود.

به گزارش ایرنا ، وزیری هامانه روز یکشنبه در حاشیه دیدار با " پرویز فتاح " وزیر نیرو برای هماهنگی در خصوص تامین سوخت نیروگاههای کشور ضمن اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران ،گفت: هم اکنون سهمیه‌بندی بنزین برای خودروهای دولتی اجرا می‌شود وتکلیف سهمیه‌بندی دیگر خودروها نیز روز دوشنبه( فردا) مشخص می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه واردات ‪ ۲/۵‬میلیارد دلار بنزین برای سال جاری گفت: با توجه به اینکه واردات بنزین و گازوئیل توامان انجام می‌شود ، این روند تدریجی صورت می‌گیرد وبخشی از این واردات تاکنون محقق شده که به مصرف مردم رسیده است.

وزیری هامانه افزود:بخشی دیگری از واردات بنزین پس از اعمال سهمیه‌بندی صورت می‌گیرد و در قالب سهمیه‌بندی نیز به هموطنان عرضه می‌شود.

وی تاکید کرد، میزان واردات بنزینی که برای امسال تصویب شده است ، با پیش فرض اجرا شدن بحث سهمیه‌بندی بنزین از ابتدای امسال ویا حداکثر ابتدای خرداد ماه ‪ ۸۶‬بوده است و لذا در صورت عدم اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، ‪۲/۵‬ میلیارد دلار واردات بنزین برای کل سال جاری کافی نیست.

وزیر نفت اجرای طرح کارت هوشمند را در کاهش آمار مصرف بنزین کشور موثر دانست و تاکید کرد، پیش بینی وزارت نفت از رشد مصرف بنزین هشت تا ‪ ۱۰‬درصد بود ، اما با اجرای طرح کارت هوشمند به رشد ‪ ۴/۵‬درصد رسیده‌ایم.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، وی دلیل افزایش ‪ ۲۰‬درصدی مصرف بنزین در روز ‪ ۳۱‬اردیبهشت ماه امسال را نگرانی مردم از اجرای سهمیه‌بندی در اول خرداد جاری دانست و افزود: این مشکل برطرف شد و میزان مصرف دوباره به حالت عادی بازگشت.

وزیر نفت تصور عمومی مبنی بر پاسخگویی وزارت نفت درباره تمامی مراحل و مباحث کارت هوشمند سوخت را نادرست توصیف کرد وافزود: این طرح با همکاری و هماهنگی وزرات نفت، نیروی انتظامی، اداره پست و سایر نهادهای مربوطه در حال اجرا است.

وی تاکید کرد، تعیین قیمت بنزین نیز در اختیار وزارت نفت نیست و از سوی مجلس شورای اسلامی قیمت هر لیتر بنزین معمولی یک هزار ریال اعلام شده است که تغییر نخواهد کرد.

وزیر نفت درخصوص نشست مشترک امروز مدیران وزارتخانه‌های نفت و نیرو در محل وزارت نیرو گفت: میزان سوخت نیروگاهها برای تولید برق رضایت‌بخش است و مشکل اصلی مصرف بی‌رویه انرژی در کشور معطوف به بخش صنعت و سایر بخشهای مصرف‌کننده است که باید رعایت کنند.

نشست امروز پس از خروج وزیر نفت از جلسه با حضور وزیر نیرو و مدیران وزارت نفت ادامه یافت.


002 ::: دوشنبه 86/3/28::: ساعت 11:4 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 21


بازدید دیروز: 22


کل بازدید :164639
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<